Για την απόκτηση του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην «Κοινωνική-Προληπτική Ιατρική και Ποιότητα στη Φροντίδα Υγείας»
με ειδίκευση στην «Πρόληψη και Δημόσια Υγεία» ή στην «Ποιότητα στη Φροντίδα Υγείας», ανάλογα με την ειδίκευση που έχει επιλεγεί, οι μεταπτυχιακοί/κές φοιτητές/τριες του Π.Μ.Σ. υποχρεούνται να παρακολουθήσουν και να εξεταστούν με επιτυχία στα οκτώ (8) μαθήματα, τα οποία αντιστοιχούν σε 60 πιστωτικές μονάδες (ECTS) και κατανέμονται ως εξής: α) στο Α΄ εξάμηνο (30 ECTS), τέσσερα (4) κοινά υποχρεωτικά μαθήματα,, β) στο Β΄ εξάμηνο (30 ECTS), τρία (3) διαφορετικά υποχρεωτικά μαθήματα και ένα (1) από τρία (3) μαθήματα επιλογής αναλόγως της ειδίκευσης [υπάρχουν δύο (2) κοινά επιλεγόμενα μαθήματα και ένα (1) διαφορετικό σε κάθε ειδίκευση]. Οι μεταπτυχιακοί/κές φοιτητές/τριες του Π.Μ.Σ. απαιτείται να συμπληρώσουν ενενήντα (90) πιστωτικές μονάδες (ECTS), ως εξής: α) Εξήντα (60) πιστωτικές μονάδες (ECTS) από την επιτυχή φοίτηση στα προσφερόμενα μαθήματα Α΄ και Β΄ εξαμήνου και β) Τριάντα (30) πιστωτικές μονάδες (ECTS) από το σχεδιασμό, εκπόνηση, συγγραφή και επιτυχή παρουσίαση της Διπλωματικής Εργασίας σε αντικείμενο συναφές με την ειδίκευση που έχει επιλεγεί, κατά το τρίτο εξάμηνο.
Σκοπός του Π.Μ.Σ. είναι η προαγωγή της γνώσης, η ανάπτυξη της έρευνας, καθώς και η ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, ερευνητικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και αναπτυξιακών αναγκών της χώρας στην κατάρτιση επιστημόνων υψηλού επιπέδου, ικανών να συμβάλουν σε θεωρητικές και εφαρμοσμένες περιοχές της Κοινωνικής-Προληπτικής Ιατρικής και της Ποιότητας στη Φροντίδα Υγείας.
Οι απόφοιτοι του Π.Μ.Σ. αναμένεται να γνωρίζουν, να κατανοούν και να μπορούν να εφαρμόζουν αρχές των επιστημονικών πεδίων της Κοινωνικής Ιατρικής, Δημοσίας Υγείας, Προληπτικής Ιατρικής, καθώς και της Ποιότητας της Φροντίδας Υγείας στην επαγγελματική τους δραστηριότητα. Συγκεκριμένα θα εντρυφήσουν στο σύνολο των παραγόντων που προσδιορίζουν την υγεία και στις εφαρμογές της Προληπτικής Ιατρικής τόσο στην καθημερινή κλινική πρακτική, όσο και στη Δημόσια Υγεία. Θα είναι ικανοί να εφαρμόσουν τις διεθνείς πρακτικές της βελτίωσης της ποιότητας στην παρεχόμενη φροντίδα υγείας, που αποτελεί διεθνώς ένα αντικείμενο αιχμής, στις παραμέτρους της ασφάλειας, αποτελεσματικότητας, αποδοτικότητας, έγκαιρης παροχής, ισοτιμίας και ανθρωποκεντρικότητας. Επιπρόσθετα, θα κατανοήσουν τις βασικές αρχές επιδημιολογίας και μεθοδολογίας έρευνας προκειμένου να αποκτήσουν τις γνώσεις που απαιτούνται τόσο για την κριτική ανάγνωση της διεθνούς βιβλιογραφίας, όσο και για το σχεδιασμό, την υλοποίηση και την παρουσίαση μιας ερευνητικής μελέτης. Η παροχή εξειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων στους/στις αποφοίτους/-ες του, θα τους/τις δώσουν τα εφόδια να στελεχώσουν υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών κοινωνικής- προληπτικής ιατρικής και δημόσιας υγείας σε τοπικό, περιφερειακό ή εθνικό επίπεδο, καθώς και υπηρεσίες φροντίδας υγείας, συμβάλλοντας στον έλεγχο και στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών τους.