Ηλεκτρονική εγγραφή επιτυχόντων πανελλαδικών 2022
Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με Δελτίο Τύπου του ΥΠΑΙΘ, οι εγγραφές των επιτυχόντων πανελλαδικών εξετάσεων (συμπεριλαμβανομένης της ειδικής κατηγορίας «Έλληνες Πολίτες της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης») και της ειδικής κατηγορίας ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις (5%), ακ. έτους 2022-23, πραγματοποιούνται από 1 έως 9 Σεπτεμβρίου 2022 στο Πληροφοριακό Σύστημα "Ηλεκτρονικές Εγγραφές 2022" του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στην ιστοσελίδα του Τμήματος Σπουδών έχει αναρτηθεί κεντρική ανακοίνωση, στην οποία μπορείτε να παραπέμπετε προς διευκόλυνσή σας.
Σας επισημαίνουμε ότι:
α. οι επιτυχούσες/-οντες της ειδικής κατηγορίας «Έλληνες Πολίτες της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης» υποχρεούνται, εντός της ίδιας προθεσμίας, να καταθέσουν -αυτοπροσώπως, ή με νομίμως εξουσιοδοτημένο από τους ίδιους πρόσωπο ή με ταχυμεταφορά και απόδειξη παραλαβής, στη γραμματεία του Τμήματος εισαγωγής τους, τη σχετική βεβαίωση ότι είναι εγγεγραμμένες/-οι στα δημοτολόγια Δήμου των Νομών Ξάνθης, Ροδόπης ή Εβρου. Αν έχουν μετεγγραφεί σε άλλο Δήμο άλλης περιοχής τότε θα πρέπει να αποστείλουν ή να καταθέσουν αυτοπροσώπως βεβαίωση του συγκεκριμένου Δήμου από την οποία να προκύπτει οτι μετεγγράφηκαν σ' αυτόν, από Δήμο των ανωτέρω Νομών
β. οι επιτυχούσες/-οντες της ειδικής κατηγορίας ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις υποχρεούνται, εντός της ίδιας προθεσμίας, να καταθέσουν -αυτοπροσώπως, ή με νομίμως εξουσιοδοτημένο από τους ίδιους πρόσωπο ή με ταχυμεταφορά και απόδειξη παραλαβής, στη γραμματεία του Τμήματος εισαγωγής τους, τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην ανακοίνωσή μας εδώ
γ. στην ίδια προθεσμία, και εφόσον προκύψει τέτοια περίπτωση, εγγράφονται απευθείας στο Τμήμα I) τα υιοθετηθέντα τέκνα της Βουλής των Ελλήνων, σύμφωνα με την παράγραφο 29α, του άρθρου 39 του Ν4168 (ΦΕΚ 193/2013) II) οι διακριθέντες/-είσες σε επιστημονικές ολυμπιάδες, σύμφωνα και με τo άρθρο 40 του Ν4692 (ΦΕΚ 111Α/12.6.20), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του Ν4777 (ΦΕΚ 25Α/17.2.2021), παράγραφος ε.
Σε συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα μετά τη λήξη της προθεσμίας εγγραφών στην πλατφόρμα του ΥΠΑΙΘ, θα λάβεις από το Πανεπιστήμιο ένα μήνυμα που θα σε καλεί να καταχωρήσεις –εντός συγκεκριμένης προθεσμίας- τα στοιχεία σου στην πλατφόρμα ενεργοποίησης ακαδημαϊκών υπηρεσιών του Α.Π.Θ.
Αφού ολοκληρώσεις και αυτή τη διαδικασία και ελεγχθούν τα δικαιολογητικά σου από τη Γραμματεία του Τμήματος εγγραφής σου, θα λάβεις από το Πανεπιστήμιο και πάλι ένα SMS με κωδικό (one-time password) για να ενεργοποιήσεις τη φοιτητική σου ιδιότητα, αποκτώντας ιδρυματικό λογαριασμό. Ο ιδρυματικός λογαριασμός θα σου δώσει πρόσβαση σε μια σειρά υπηρεσιών και παροχών, όπως η ακαδημαϊκή ταυτότητα και η κάρτα σίτισης, οι εφαρμογές ηλεκτρονικής γραμματείας, τα ηλεκτρονικά μαθήματα κ.λπ.
Εάν για οποιονδήποτε λόγο, όπως μη κατοχή ΑΜΚΑ ή αριθμού κινητού τηλεφώνου, ανωτέρα βία, λόγους υγείας, θεομηνία, στράτευση ή απουσία στο εξωτερικό, δεν καταστεί δυνατή η εμπρόθεσμη εγγραφή σου με την παραπάνω διαδικασία, μπορείς να κάνεις αίτηση στη Γραμματεία του Τμήματος εισαγωγής σου, εκθέτοντας τους λόγους της καθυστέρησης, εντός αποκλειστικής προθεσμίας 45 ημερών από την ημερομηνία λήξης της ανωτέρω προθεσμίας εγγραφής. Η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από τα παραπάνω δικαιολογητικά (1-4 και τυχόν επιπρόσθετα, π.χ. 3α-3γ, 5). Η αίτηση εγκρίνεται ή μη, με αιτιολογημένη απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος. Εφόσον η αίτησή σου εγκριθεί και είσαι ήδη εγγεγραμμένος/-η σε άλλο Τμήμα/Σχολή Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας, για να ολοκληρώσεις την εγγραφή σου στο νέο σου Τμήμα, θα πρέπει να ζητήσεις τη διαγραφή σου από τη Σχολή/Τμήμα που είσαι ήδη εγγεγραμμένος/-η, προκειμένου να εκδοθεί το απαραίτητο πιστοποιητικό διαγραφής το οποίο θα υποβάλεις στο νέο σου Τμήμα.
Σε αυτή την περίπτωση, η αίτηση, με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, υποβάλλεται είτε αυτοπροσώπως ή από άλλο εξουσιοδοτημένο από εσένα πρόσωπο είτε ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή και απόδειξη παραλαβής είτε με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στην περίπτωση υποβολής αίτησης με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, υποβάλλεται επιπρόσθετα υπεύθυνη δήλωση του επιτυχόντος και αιτούντος την εγγραφή, η οποία εκδίδεται είτε ψηφιακά μέσω του ιστότοπου www.gov.gr είτε φέρει φυσική υπογραφή με βεβαίωση του γνησίου αυτής και στην οποία θα δηλώνει ότι “όλα τα στοιχεία και τα δικαιολογητικά που υποβάλλω είναι ακριβή και αληθή”. Η υπεύθυνη δήλωση που φέρει φυσική υπογραφή κατατίθεται πρωτοτύπως.
Εάν δεν εγγραφείς ούτε με αυτή τη διαδικασία, τότε χάνεις το δικαίωμα εγγραφής σου.
Στον «Οδηγό Επιβίωσης» μπορείς να ενημερωθείς για τις κάθε είδους υπηρεσίες που σου προσφέρει το ΑΠΘ.
Εδώ μπορείς να ενημερωθείς για τη δυνατότητα δωρεάν στέγασης στις Φοιτητικές Εστίες Θεσσαλονίκης. Οι αιτήσεις υποβάλλονται έως 5 Σεπτεμβρίου 2022